söndag 15 november 2015

Utan internet?

Kan du leva utan internet i 11 dagar?
Har du provat att ha din telefon nerkopplad i en, två eller tre dagar?
Vad händer om du faktiskt försöker vara bortkopplad?

Jag skall medge att jag har haft en del abstinens. 

Träningsbandet fungerar via internet. Vilket gör att jag ej kan se hur långt jag går. Här och nu, ja. Men det verkar dessvärre inte sparas.

Ta kontakt med familj och vänner fungerar via internet. Om vi diskuterar något går det inte längre att direkt googla fram ett svar. Det går ej att kolla status på Facebook eller instagram. Det går att blogga sina upplevelser men inte att lägga ut det i offentligheten. Det går inte att sända bilder till stängda forum genom what's up.

Nyheter. Ja det går fortfarande att titta på tv. Men jag ligger helt klart efter i nyhetsflödet. Jag har inte missat Frankrike och de fruktansvärda som skett där. Men det är inte mycket annat som jag vet. Frågan är om jag behöver veta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar