söndag 15 november 2015

Kryssningsliv

Det tar lite tid att komma in i kryssningslivet. Precis när jag kom ombord var det massor med folk och jag blev lite stressad. Inga plats i matsalen. Alla solstolar och sittutrymmen var upptagna för att de höll på att fixa våra hytter. Det blev att vi gick runt istället för att undersöka den båt som vi skulle tillbringa nästa 11 dagar på. Jag skall vara ärlig att säga att jag i ett kort ögonblick undrade vad jag hade gett mig in på. Jag är inte en person som gillar stora sammanhang. Vilket en båt på sätt och vis är.

Efter några timmar fick vi vår hytt. Det var skönt att få kunna komma undan. Packa upp och känna att vi äntligen kunde börja landa. En flaska bubbel som fick oss att känna oss välkomna.

Vi fick en genomgång av säkerhet. Det skapar trygghet och att det är viktigt för oss.

På kvällen fick vi lite mer information om båten. Det är drygt 2800 gäster ombord. Inte konstigt att det upplevdes mycket direkt vid ankomsten. Det finns 1200 personal, nästan en per 2 1/2 passagerare. Det kan man kalla service.

Vi har bokat aquaclass, direkt under gymmet och spa avdelningen. Det ger fördelar bland annat närheten till att träna och kunna använda deras green garden.

På middagen kom vi till en mindre restaurang Blue och blev serverad middag. Då började jag koppla av ordentligt. Detta är inte då tokigt i alla fall. 




1 kommentar:

  1. Jättefina bilder och känner igen det där lite kaotiska första intrycket på första kryssningen.

    SvaraRadera