fredag 7 november 2014

Hur gick det med skrivkursen?

Jag har fått frågan av många vänner. Hur var kursen? Lärde du dig något? Är du klar med boken? Har du lärt dig att skriva reserepotage? Har du gått en kurs i italienska? Vilket språk talade läraren?

Det är så härligt att mina vänner är så engagerade. Jag kan bara säga följande. Jag är så glad att jag åkte. 
Jag inser att jag nu äntligen är mogen för att leva ut mitt skrivande.

Det är en sådan häftig känsla att ta bort alla ursäkter. Att sätta sig ner och ha tid att skriva. Skriva, skriva och gå en promenad, tänka på skrivande och sedan tillbaka och fortsätta att skriva. Det är så otroligt roligt att skriva. Det är så lustfyllt. Jag har blivit positivt överraskad. 

Jag skriver en del i andra sammanhang och har inte haft samma känsla. Jag vet också gånger då det är svårt att få fram en enda bokstav. Men det gäller att skriva och använda den inspiration som jag just nu känner. Det är också så speciellt att skriva, prata med andra som också skriver. Det kändes som jag under en vecka levde, andades och drömde om skrivande.

Jag har för första gången fått ner mina tankar på skrift, gjort en bra planering av en bok och börjat skriva på en historia. Jag har tidigare haft för många historier i huvudet och haft svårt att välja vart jag skall börja.

En viktig del av kursen var att planera för att skriva när jag kom hem igen. Det handlar också om att göra en planering för hur lång tid mitt skrivprojekt skall ta och vad jag vill uppnå.

Italien och Villa Ottilia är en oas för skrivande. Det var verkligen perfekt. Lugn och inspirerande atmosfär, flera platser att välja när du vill skriva och behöver byta miljö. Kursen med Jeanette och Kreationslotsen var väl genomtänkt och mycket givande. Jag kan verkligen rekommendera kursen till andra och jag kommer att åka på fler kurser.

Skrivkursen är en av mina absoluta höjdpunkter i år.

1 kommentar:

  1. Jättekul att det blev så lyckat och ser fram till att läsa dina kreationer :)

    SvaraRadera