onsdag 21 oktober 2015

Skrivkurs villa Ottilia med Kreationslotsen.

För ett år sedan åkte jag iväg på en skrivkurs till Italien. En hel vecka fick jag prata,skriva, känna och uppleva skrivandet ur flera aspekter. Varje vaken minut handlade om skrivandet och bokstäverna kom även in i mina drömmar. En vecka fylld av utveckling och jag kom äntligen igång med mitt skrivprojekt. Så roligt och lustfyllt.

Innan jag åkte ifrån Italien hade jag en önskan om att få komma tillbaka. Tillbaka till villa Otillia, atmosfären och lugnet och värdinnorna Linda och Rita.

Igår åkte jag tillbaka, drygt ett år senare. Att komma in genom grindarna på villa Ottilia känns som att komma hem. Komma hem till den skrivande och kreativa sidan av mig själv. Att åter ge mig själv egen tid, att skriva, utvecklas och utmana mig själv. Jag ser fram emot denna spännande vecka. Att få dela mina tankar och lärdomar. Jag är just nu i skrivarnas himmelrike.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar