torsdag 22 oktober 2015

Karaktärer i böcker

Hur mycket arbete ligger det i en person och trovärdig karaktär?
Vad är en boks röda tråd? Vad är det som gör att jag som läsare fastnar för en bok och väljer att läsa vidare.

För varje dag jag lär mig mer om hantverket som bokskrivandet är, desto mer inspirerad och fascinerad blir jag.
En dag vill jag också kunna producera en bra och spännande och läsvärd bok.

Tills dess är det underbar att vara i en miljö med andra som läsar böcker och skrivande precis som jag. Att prata böcker dygnet runt en hel vecka och leva i bokens värld är helt underbart.

Alla har en berättelse inom sig och det gäller att börja lyssna efter alla dessa spännande historier som vill bli berättade.

Det är att plocka massor med skärvor och bygga dem till en hel skål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar