måndag 6 januari 2014

Vad säger minnet om semestern?

Vad kommer jag ihåg och vad väljer jag att berätta för andra?

Det är de saker som gjort mest intryck. Det behöver inte vara det mest storslagna som du gjort eller sett. 

Hörde barnen berätta imorse för sina kusiner. Det första de kom ihåg var magneten som vi mötte när vi snorklade och hur många myggbett de har fått, flera tusen. Jag förstår att magneten gjort intryck, det var för två av dem en riktig smärtsam upplevelse. Smärtsam och otäck. Utmaningen med skrämmande upplevelser är att de tar bort de vackra upplevelserna framför allt med snorklingen. 

Det är en del av historien. Samtligt frågar de när vi skall åka tillbaka hit. Så det i sig är ett gott betyg.

Regnet kommer vi alla att komma ihåg. Det har regnat ganska mycket de tre sista dagarna och de begränsar rörligheten. Jag är glad för att vi tagit med paraplyerna.

Timeshare har jag för första gången upplevt själv på egen kropp. Det var en intressant upplevelse. Lärorik för mig som är i branschen, att höra vilka argument de använde för att få oss att vara med i den exklusiva klubben.

Det finns många andra mer positiva minnen som jag kommer att dela med av senare. Men dessa har också gjort ett intryck men mer av det negativa slaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar