tisdag 21 januari 2014

Jobba med resor som yrke.

Resor är en del av mitt liv. Jag undrar om det inte alltid har varit så.

När jag barn barn reste jag i min fantasi genom böcker och som vuxen har jag sett till att göra resandet till en del av min vardag.

Det är något speciellt att få komma iväg till en annan plats. Att se, uppleva och inspireras av vad de gör där och ta med sig nya goda upplevelser och erfarenheter hem. Det är också intressant att lära sig om andra människors intressen samt vad de ser och fokuserar på.

De närmaste tre veckorna kommer jag att  ha denna fina utsikt varje morgon från mitt fönster. Om det är något som jag har lärt mig på mina jobbresor är att ta tillvara på de små stunderna. De som inte är förväntade men som kommer. Att försöka ta tid till att uppleva även om det bara är en promenad utanför hotellet eller prova ny spännande mat på en bra restaurang.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar