torsdag 23 januari 2014

Lustfyllt att motionera på nya platser.

Jag drömmer om att bestiga berg, inte de allra svårtillgängligaste, men berg.
Det är en speciell känsla att bestiga ett berg. Det är närhet till naturen under själva vägen. Lyckan av att komma upp för berget. Att sedan stå där och blicka ut över världen. Det är en magisk känsla.

De berg som jag fick nöjet förra året att bekanta mig med var Samaria ravinen på Kreta. Vackert landskap och trevlig tur att ta sug från 1800 meters höjd och ner till havet på Kretas södra sida.

Jag fick också möjlighet att gå längst kalderan på Santorini. Ett spännande vulkaniskt landskap med en storslagen utsikt som är svår att beskriva.

I går är min önskan att ta vårt svenska berg Kebenekaise. Jag har blivit inspirerad av några vänner.

Drömmen om bergens berg är Kilimanjaro. Stod nedanför foten av det november 2012 och sa att om 5 år går jag upp. Så det skall jag göra.

Här ser du de vackra bergen i horisonten utanför Sides kust. Just nu ligger det snö på topparna. Det är en klar dag, så bergen visar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar