söndag 27 oktober 2013

Packa lätt

Det har fått en ny innebörd i och med denna sista resa till Finland. 
Ok, min resväska behövde bära massor med jobbsaker och blev helt full.
Ok, jag skall bara vara borta i 24 timmar. 

Vad behöver jag ta med mig?
Handväskan så klar med biljett, en bok att läsa,kort, mobil, laddare etc.
Arbetsdatorn, arbetstelefon och dokument som jag skall använda imorgon.

Men vad behöver jag med mig privat? Vad är viktigt egentligen? Vad skall jag ha på mig för kläder? Hinner ej träna på 24 timmar. Så jag skippar träningskläder. Jeans och tröja. Bra, då blir det en omgång underkläder och en ny tröja. Toalettsaker? Tvål och schampoo finns på hotellet. Då behövs egentligen bara tandborste, tandkräm, hårborste och gummisnoddar, deo och marcara.

Det går faktiskt att ha med så lite. Intressant experiment. Får se om det är något jag skall börja jobba med på mina resor packa minimalistiskt. Utmaningen för mig oftast är att jag packar för mycket och att jag vill ha valmöjligheter vad det gäller kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar