fredag 30 januari 2015

Stora tankar på flygplan

Jag vet inte hur det är med dig? Men jag har en förmåga att sitta och filosofera över mig själv, mitt liv och mina livsval när jag flyger. Jag reser mycket i jobbet, ensam, och då får jag tid för mina egna tankar.
 
Jag har alltid sett ett avbrott i tillvaron som en möjlighet att starta om, att ge sig själv en ny chans eller möjlighet. Det gör att jag gärna startar nya projekt när jag är ute och reser.

Jag funderar på vad jag vill ha mer av i livet och vad jag vill ha mindre av. Gör gärna egna checklistor hur jag skall lyckas med min önskan/plan.

Oftast är mitt framgångskoncept att börja med det nya jag direkt eller senast nästa dag efter ankomst annars har det en förmåga att rinna ut i sanden. Det kan vara att äta nyttigare under resan, motionera, läsa, ge mig själv egentid eller uppleva något speciellt. Det kan lika gärna vara drömmar och planering av nya resor längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar