fredag 25 juli 2014

Restaurang Jeny's på Makarska rivieran i Kroatien.

För två år sedan hade jag nöjet att besöka denna restaurang. Jag hade några kollegor som tog mig dit. 

Jag blev så förtjust i maten i kombination med dryck, bra service och en vacker atmosfär. 

Nu har jag kommit tillbaka till Kroatien och ville tillbaka till Jeny's igen. Det är en av de 10 i topp restauranger som jag ätit på och jag har pratat bra om vänner & familj. Skulle restaurangen godkännas av dem också?

Jeny's har en femrättersmeny som är i kombination med 5 glas vin som passar till varje maträtt. Varje år är det en ny femrättersmeny att välja på. Om det känns för mycket går det alltid att välja från a la carte. Det finns även möjlighet att tillgå barnmeny om man säger till i förväg.

Stämningen på restaurangen att sitta uppe på bergskammen och se ut över Makarska rivieran är också speciellt. Om du kommer runt 19 tiden på sommaren hinner du med solnedgången och skiftet att sitta och äta ikvällsskymning och sedan under stjärnorna. Då det blir lite kyligare på kvällen är det bra att ta med lite extra kläder. 

Klarade restaurangen testet med familjen? Absolut med hästlängder. Alla är nöjda, både vuxna och barn. Restaurangen skapade även nyfikenhet för barnen att prova på nya rätter vilket var jättebra.

Så jag kan absolut rekommendera resturang Jeny och ser det som ett av mina personliga måsten om jag är i området.

Här kommer bilder på femrättersmeny.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar