onsdag 1 juli 2015

Resans tjusning

Resan på väg någonstans underskattas oftast. Det är bara en bil, buss eller flygsträcka som bara skall avklaras. 

Det är en tid i ingenmansland. Då skall man göra något, läsa, spela, lyssna på musik eller något annat för att tiden skall gå. Varför egentligen? Varför inte bara vara? Det är så liten tid om dygnet, veckorna och åren som vi inte gör något.

Jag kan tycka det är skönt att bara låta tankarna vandra fritt, att se ut över landskapet som susar förbi. Oftast har jag de bästa idéerna och kreativa tankarna på resande fot. Det är då jag har tid att bara vara och reflektera. För mig är det värdefull tid. Tiden då jag är i mina tankar.

Jag tror på att börja njuta mer av denna tid. Denna tid mellan två platser, på väg. På väg till en ny plats, då är det ok att under mellanperioden vila i sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar