torsdag 8 maj 2014

Vila från resande

För att riktigt uppskatta att resa, behöver jag en paus mellan två resor. 

Jag behöver få vara hemma, sova i min säng, vara med min familj och få göra mina vardagssysslor. Jag förstår att det kan vara annorlunda om man reser en gång per år. Men jag ser mycket och då är vardagen viktig. Det är en bra kontrast mot reselivet, där du fokuserar på dig själv, undervisning och personal. Det blir en arbetsbubbla full med allt som skall höras här och nu. Ja, de flesta av mina resor är arbetsrelaterade. Jag har 1-2 egna resor per år.

En kollega till mig var ute och reste ett halvår. Hon talade om samma sak. Hur viktig vardagen är och att det blev tråkigt att bara resa omkring och inte ha några krav på sig. Till slut längtade hon hem, till vardagen och framför allt jobbet. Det var jobbigt att inte göra någonting. Då är henne arbete utomlands som reseledare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar